Overwinter in Spanje

Benidorm en omgeving

Even terug naar de winter 2008-2009...Spanje. Benidorm…alhoewel dat het daar niet aanvoelt als Spanje.
Tappas, sangria en zon…ja dit wel…maar soms had ik het gevoel van ergens anders te zijn! Pannenkoek met bruine suiker en koffie, en dit besteld in het Nederlands…gasten die mopperen omdat er geen Nederlandstalige programma’s zijn op tv…hopen Engelsen die zonder schaamte al hun ontbloot bovenlijf laten zien…en soms nog meer fraais!!!
Zicht op Benidorm vanaf de zuidflank van de Bernia.

Maar heb het geluk gehad om een deeltje van de omgeving te leren kennen en dit puur door mn hobby…wandelen…
Een paar weken na mn aankomst heb ik via Marc, een uitgeweken West-Vlaming, die ook gepassioneerd is door wandelen en alle activiteiten die je buiten kan organiseren, zoals zeilen…jeepsafari en zoveel meer, uitgenodigd geweest op een geleide wandeling op 1uurtje rijden van Benidorm, namelijk Castell de Castells…zalig gewoon, de wagen in en dan 1uurtje later de indruk te hebben dat je op een ander deel van de aardbol zit…
Met een groep vertrokken en onderweg genoten van het landschap en dit alles in een ontspannen sfeer…en dan werd het gewoon nog leuker…gezamenlijk op een camping een paella verorberen…
Zo heb in de 7maanden ter plaatse 5 wandelingen mogen meemaken…Castell de Castells, Puig Campagna, Montes de Villajoyosa…om er maar een paar te noemen.
Even kijken waarheen we kunnen

Zelf ben ik, soms met collega’s, natuurlijk er nog van geprofiteerd om te wandelen…en heb zeer genoten van de Serra Gelada die je gewoon vanuit Benidorm te voet kan bereiken en dan volledig doorkruisen om dan aan de andere zijde in Albir Playa … de bus terug te nemen naar Benidorm.
Zonsondergang vanop Benidorm beach

Er is veel kans dat ik in Oktober even terugga naar Benidorm…vooral om de mensen waarmee ik goed contact had even terug te zien en te horen wat er ondertussen allemaal gebeurt is…maar dit is nog enkele maanden van nu…

Geplaatst door pietervhb 8:08 Gearchiveerd in Spanje Tagged living_abroad Reacties (0)

Eind Mei

Verhuis

overcast 22 °C

Ciao tutti,

100uren…veel en niet veel tijd. Ik heb hier in Pulgia reeds meer dan 100uren rondgereden…de 7500km ruimschoots reeds voorbij!!! En toch…ben ik hier maar 6weken.
Even parkeren...

Ondertussen heb ik meer werk gekregen…sinds vorige week hebben we nu ook een vlucht op Woensdag…2 aankomsten per week voor de regio Puglia. Niet alle inzittende van de vlucht naar Brindisi stappen hier af…niet dat ze zich bedacht hebben, maar de volgende stop voor dit toestel is Calabria.
De meeste gasten die in Puglia verblijven zijn gelogeerd in de hotels die voor mij kortbij liggen…dit betekend op minder dan 1uur rijden!! Nu zijn er gasten aangekomen die op 1.5uur rijden van Ostuni liggen.

Ostuni is de stad waar ik nu naar verhuis, was eerst van plan om naar Alberobello te verhuizen maar er werd mij aangeraden om naar Ostuni te gaan, is ook veel centraler voor mn werk.
Zeer mooie stad met een leuk oud centrum en een drukkere nieuwe stad waar van alles te beleven valt…en druk zal zijn in de maanden juli en augustus…dus zal ik in mn vrije tijd terrasjes verslijten en de mensen nagapen…wat een leven!

Vrijdag…verhuisdag van Casalini naar Ostuni…het was even sleuren met mn koffer van de parking naar mn nieuwe stulpje. De parking is net buiten het historisch centrum en dan is het klimmen om er te komen…maar eens je er bent is het genieten van de smalle steegjes waar je nauwelijks met een wagen doorkan…en de weinige wagens die er komen zijn van die hier wonen. De rest komt gewoon te voet.

Bij het uitladen even om de hoek een panino verorberd en een koffie ( voor ons is dit een espresso ) en gelijk aan de praat geraakt met een mooie lerares Italiaans-Engels. Mn verblijf in Ostuni kon niet beter starten.

Veel groetjes uit het zuiden en tot de volgende.
Taranto draaibrug oudestad.

Arrivederci,

Pieter.

Geplaatst door pietervhb 4:29 Gearchiveerd in Italië Tagged living_abroad Reacties (0)

Puglia 2009

eerste maand

Ciao tutti,

15april hier neergestreken in Puglia…eerste indruk…een golvend groen landschap, met veel ruimte en rust…de soms oorverdovende stilte als je hier rondwandelt…zelfs in de steden die ik al bezocht heb, is het eerste dat me opviel…rust…

Heb ook al mogen horen dat dit in de maand Augustus anders zal zijn…reden, de Italianen hebben dan verlof en blijven meestal in eigen land…

Bij m’n aankomst werd ik opgewacht door Marie, ze werkt voor onze locale agent en heeft vroeger ook nog voor Jetair gewerkt. Dit maakt het voor mij een stuk eenvoudiger en aangenamer. Ze kent de streek zeer goed en weet ook goed wat m’n werk inhoud.
We hebben ondertussen bijna alle hotels bezocht die op m’n lijst staan, enkel zijn nog gesloten maar heb nog de tijd om die ook te bezoeken.
De regio is inderdaad nogal uitgestrekt, niet zoals in Benidorm waar ik alles te voet kon afhandelen…de dichts bijeen liggende hotels zijn op ongeveer 10km van elkaar verwijderd. Dan heb ik het nog niet over de hotels die meer zuidelijk liggen…

Zonsondergang in Monopoli.

Nu woon ik in een dorpje op de buiten, Casalini dichtbij Cisternino, maar ik denk er sterk aan om te verhuizen…het is hier te rustig voor mij…voor alles en nog wat ben ik verplicht de wagen te nemen…boodschappen doen, een terrasje te doen, of simpelweg eens tussen de mensen te komen. Volgende week zal ik naar een appartement gaan kijken in Alberobello. Ik weet dat ik nooit veel tijd doorbreng in m’n appartement, maar het is aangenaam om na een dag werken of op m’n vrije dag ergens gewoon te voet naartoe te kunnen gaan.

Landweg in Casalini, stenen afsluiting rond perseel.

Gisteren eindelijk eens naar strand geweest, t’was dan ook eindelijk mooi weer…de eerst 2weken kou geleden, max temperaturen van 15gr en veel regen, dan vorige week eindelijk de zon en bijna 30gr. Puglia heeft 800km kustlijn en die varieert van rotsformaties naar kiezel en zandstranden…en dan heb je nog eens de keuze tussen de Adriatische en de Ionische zee.

Smalle baai aan de Adriatische Zee.

Wat me wel nogal verbaast ik dat ik hier in Puglia zeer veel last heb van m’n hooikoorts. Heb er nu zelfs zoveel last van dat ik gisteren op doktersbezoek geweest ben…we zullen zien hoe het zal verlopen…

Veel groetjes uit het zuiden en tot de volgende.

Arrivederci,

Pieter.

Geplaatst door pietervhb 6:19 Gearchiveerd in Italië Tagged living_abroad Reacties (0)

Costa Blanca

Benidorm eerste kennismaking

Hallo iedereen,

"vieuw on Benidorm"

Het was inderdaad een tijdtje wachten op nieuws vanuit Benidorm...laat me maar zeggen “ geen nieuws...goed nieuws ! “

"vieuw on Calpe"

Benidorm valt echt mee...het heeft inderdaad een mindere naam...allemaal oude mensen...en druk...maar voel me hier goed. Niet dat ik er zou willen blijven, maar beter dan op Sicilië!

"Benidorm zonsondergang"

Heb veel variatie in het werk, zowel op kantoor als hotelbezoeken, in Benidorm en Calpe, als transfers naar de luchthaven...en wat ook belangrijk is genoeg vrijetijd en vrijheid...meer dan keuze genoeg ook om s'avonds een terrasje mee te pikken en het nachtleven te gaan verkennen...op een Spaanse schone is het nog wachten...keuze genoeg maar ze verstaan is een ander paar mouwen...komend weekend zijn er feesten voorzien in Benidorm en er zal opnieuw veel moois de revue passeren...

Ben goed opgevangen door de collega's, heb er 8 die voor Jetair werken hier op bestemming, en er is veel te doen in en rond Benidorm.
Heerlijke wandelroutes, veel natuur op korte afstand en een immens zandstrand, nu wat fris om een duik te nemen in zee, het is hier nu 18graden...maar voor een wandeling uitstekend weer.
De laatste week was het weer niet altijd goed...nogal wat regen gehad maar voor de volgende dagen ziet het er goed uit.

Heb een appartementje, 5de verdiep, op 2minuten wandelen van kantoor en op 1minuut van het strand. In de maand december verhuis ik naar het 11de verdiep in een groter app. waar één van m’n collega’s nu logeert. Meer plaats en een beter zicht op het strand en de zee. Daar zal ik blijven tot m’n terugkeer naar België ergens eind februari of begin maart...

"noordkust van Benidorm"

Heb vandaag ook een formulier ontvangen met de mogelijke zomerbestemmingen...mag er 3 aanduiden als voorkeur...ben er nog niet aan uit maar Portugal en Kreta zijn 2 bestemmingen waar ik nu meer info over aan het zoeken ben...vb. het aantal vluchten per week, aantal collega’s, hoe is de chief, enz...

"Villajoyosa"

Kort berichtje en eindelijk gevonden hoe foto's ertussen te plakken!

Veel groetjes en tot de volgende.
Pieter.

Geplaatst door pietervhb 12:50 Gearchiveerd in Spanje Reacties (0)

Voortzetting

Taormina

Ciao tutti,

eindelijk nog eens tijd vrijgemaakt om wat neer te zetten...

Ik, net zoals m'n collega EVY, heb deze week een formulier ontvangen van Jetair...met de vraag wat ik deze winter wil doen...VOORKEURFORMULIER WINTERSEIZOEN 2008-2009...en ik moet toegeven de keuze om verder te werken als host was snel gemaakt...nu nog enkel beslissen welke voorkeurs bestemming ik zal doorgeven...heb keuze tussen 14 bestemmingen, een paar voorbeelden: Dominicaanse, Mexico, Tusenie, Egypte...
zal straks met Evy eens bekijken wat de bestemmingen inhouden ( grote van het team, aantal vluchten per week, begin en eind datum...) en dan 3 voorkeuren opgeven...in september zal ik meer weten waarheen ze me willen sturen...
Maar dit is nog allemaal toekomst...geniet nog elke dag van m'n verblijf in Taormina...

Gisteren ben ik even gaan wandelen in de bergen rondom Taormina...het hoogste punt die ik gedaan heb was rond de 950meter...van daaruit had ik een prachtig zicht op de Etna en het gebergte die zich uitstrekt over een groot deel van het binnenland van Sicilie...om er stil van te worden...aan de ene zijde een uitzicht op de Ionische zee, met de kustlijn die ik kon zien die begon aan de straat van Messina tot voorbij Giarre, en aan de andere zijde het binnenland van Sicilie...
Heb op m'n tocht ook maar weinig mensen gezien...wat even goed deed...stilte en natuur op 1h30 wandelen van Taormina...

Vorige dinsdag ben ik nog eens op uitstap geweest...deze maal naar AGRIGENTO en PIAZZA ARMERINA...vroeg opstaan was de boodschap, om de bus te nemen om 6h30, maar daar had ik geen probleem mee want eens op de bus kon ik nog wat verder slapen...wat de meesten onder ons ook deden...
Op de bus zaten er ook gasten van Jetair en die haden mij direct herkend...en wat bleek ze waren bevriend met de broer van m'n ex-baas ( Group V te Landen ), wat is de wereld klein...
Na een paar uur op de bus, kwamen we rond 10h15 aan in AGRIGENTO...gekend voor de tempelvalei...samen met onze lokale gids 2uur op de site rond gelopen en veel uitleg gekregen...en veel gedronken want het was daar redelijk warm...na een korte busrit kwamen aan de zuidkust met z'n immense zandstranden en helder water...jammer gemoeg hadden we geen tijd om te gaan baden, wel was er tijd voorzien om van de lokale keuken te proeven...op het menu, zwaartvis...overheerlijk.
Dan op nieuw de bus op om naar PIAZZA ARMERINA te gaan, opnieuw lag iedereen te slapen...na anderhalf uur waren we plots bij de "Villa Roma", rondom de villa is er niets anders dan natuur en het ligt op een 3-tal kilometer van PIAZZA ARMERINA. Het is het grootste romeinse villa ooit gevonden en er zijn de prachtige mozaiken taferelen die daar te zien zijn. De villa is in renovatie...delen zijn afgesloten of met plastiek bedekt...maar je hebt toch een idee van wat de site ooit een was...
Nadien onvermijdelijk opnieuw de bus op...om dan rond 19h30 in Taormina aan te komen...en zoals ze dan zeggen...moe maar tevreden...

Voor de rest gaat de tijd hier heel snel voorbij...zal dus de laatste 2maanden er extra van genieten...

Veel groetjes en tot de volgende...

Pieter.

Geplaatst door pietervhb 2:40 Gearchiveerd in Italië Tagged events Reacties (0)

(Berichten 11 - 15 uit 23) « Pagina 1 2 [3] 4 5 »